lördag 2 oktober 2010

Grattiskort

Det är så lätt att man glömmer grattiskorten nu
man är så inne på julkort! Jag har några kvar i år och
måste försöka få dem gjord!
Här kommer ett av dem. Ett annat ligger på pysselbordet!
Jag har så mycket fina band som jag köpt hos altheasmix.
Jag ska försöka göra lite kort med band på olika sätt!
Titta in hos altheasmix
och kolla in alla snygga band! Titta också på maja designs
alla snygga papper.
Jag har använd
Mörkt brunt cardstock
Maja Designs Mina vänner Carina1.
Turkost band
Bruna och tyrkos blommor
Magnolia stämpel
Två jättefina löv som jag fått av Inger!!!
& naturligtvis lite bling!
Ha en helt underbar helg mina vänner och tusen
tack för alla rara kommentarar om mitt
rosa julkort! Nu ska det bara säljas också!
Kramizar från Lene

21 kommentarer:

Lena sa...

Hej Lene!
Ditt kort är så gulligt och jättesmart av dig att sätta banden så. Du är så påhittig!
Min hand är bättre nu, än den var ett tag. Fast jag får räkna med att aldrig bli helt återställd. Hur är det med din förkylning? Ha en jättebra helg. Kram Lena

bili sa...

Förlåt, missade ditt rosa kort :/ Det är jättefint. Håller med om att kan vara svårt att få fram rätt färg på foto. Det här kortet tycker jag att du har hittat en kul idé med banden, gillar det. Lilla Magnolia är så söt och hon har fått en ljuvlig bukett blommor vid sin sidan :)

Viddan sa...

Hej!
Tjusigt! Man ska bara komma på de där olika sakerna som gör korten lite annorlunda och det lyckas du med. Kram, Lena

Catharina sa...

Det är ju lätt att man glömmer bort alla som faktiskt fyller år så här sent på året och istället ha sin koncentration på julkorten.Jag har själv också några kvar som faktiskt snart fyller år.Jag har bara smygstartat lite med julkorten så det blir mer på allvar lite senare.

Visst är det kul med band.Jag älskar band och spets och kan nästan inte göra något kort utan att använda just detta.har lagt på mig ett lager som bara växer och växer,trots att jag använder så mycket.Undrar vad det kan bero på tro???(fniss,fniss)
Tack för din värmande ord i min blogg.Du ska veta att det betyder jättemycket för mig.
Ha en underbar helg och hoppas att solen lyser på dig.Här skiner solen idag och det är ljuvligt ute.
Kram catharina

Gertrud sa...

Det är rätt Lene, glöm inte bort födelsedagsbarnen i julkortstillverkningen :) Ett fint kort och ett kul sätt att använda band. Och band har vi ju mycket av, jag har iallafall. Ha det bra, kram Gertrud

LenA sa...

Hej Lene!
Niger o tackar för awarden och ska med stolthet ge den en plats i min blogg så fort jag hinner!

Så fina kort du gjort igen, du får alltid tll det där lilla extra som behövs!

Hoppas din förkylning har gett sig och att du får en bra fortsättning på helgen!
Kram Lena

Riet sa...

So beautiful card Lene,I love the image and your papers.

Hugs Riet.x

NuttesPyssel sa...

Så sött! De söta blommorna passar fint till.

Lena B E sa...

Åh vilket jättefint kort vännen!! Magnoliamotivet är sååå sött!! :)
Superbra med lite nya tips på vad man kan göra med band, väldigt bra idé vännen.
Det ser jag fram emot att se. Jag hoppas på mååånga bra tips. hihi ;)
Ha det så bra och krya på dig.
Kramar från Lena

Ellis sa...

Tjusigt kort, kul idé med banden! =)
Det känns som att jag bara jobbar med födelsedagskort! =)
Kramar

Lilla pyssel Inger sa...

God kväll på dig bästa vännen:)
Grattis kortet som du har gjort är så himla fint, vilken underbar ide med bandet. Verkligen jättefint och jag gillar färgerna som du har andvänt dig av jättemycket:)Kortet lovar jag kommer bli mycket uppskattad:) Vad kul att du har kunnat andvända något av det som jag sente till dig:)Hoppas att du har haft en riktig bra helg och att du mår mycket bättre nu tänker på dig:)
Jag hade en supertrevlig dag med tejorna i går:) Har varit helt ihjäl i dag tyvärr men det är okej. Vi var mycket besvikna på själv mässan dårligt med plats och så himla mörk lokal så kunde inte titta på papper och sådant som man ville. Kjöpte en hel del band och lite papper så något fick jag allt med mig hem:)
Tyvärr så har vår dator hemma lagt av "är så himla ledsen" så just nu så lånar jag Henke sin jobb dator. Så hör jag inte av mig på ett tag så vet du värför! Ha en underbar vecka och ta väl hand om dig, massor med kramar från din lilla vän Inger:)

Annelie sa...

Åh, du är så duktig med band, *jag ser & lär* igen :-)
Ett jättefint kort Lene, brunt & turkost är ju så fint ihop.
Ha en fortsatt bra kväll,
Kram Annelie

Pia sa...

super flot kort med lækre detaljer

Britt-Inger sa...

Så "fiffigt" och läckert det blev med banden..
Hoppas du mår bättre ;)
Kram,BI

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig bästa vännen:) Har fått liv i datorn här hemma tack vare underbara Henrik:):):) Har just fått uppdaterat bloggen JIPPI:) Fast den låter inte bra så vet inte hur länge det finns liv kvar......
Hoppas att du är mycket bättre nu vännen och att du har tid till dig själv och pyssel mys:)Tänker på dig, massor massor med kramar från lilla Inger vännen:)

Inger Harding sa...

Så søtt kort Lene!!!
Nydelig laget!
Ha en fortsatt fin kveld.

Klem, Inger

Kamilla sa...

ÅÅÅh vilket underbart kort! ♥
Du gör så himla fina kort, och så fiiina insidor!!

Du har en sak i min blogg :D

Kram kram

Lilla Pyssel Inger sa...

God morgon god morgon på dig bästa vännen:) Ville bara titta in och önska dig en toppen dag, hoppas hoppas att du mår mycket bättre nu!!!Tänker på dig ska du veta, kramar i massor från lilla Inger vännen:)

Unknown sa...

Hej hej, så mycket fint du bjuder på, känns som jag inte varit inne här på alldeles för länge :( Tiden bara rinner ifrån mig känns det som, hinner inget mer än jobba och hjälpa sonen med flytten..
Din stövel var helt underbar, törs man fråga om det finns någon mall till den på internet ? eller?
Ha det så gott tills vi hörs igen / Kram kram

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig bästa vännen:)
Är lite orolig för dig nu har inte hört av dig på en stund:) Hoppas verkligen att du mår bra och har det bra och att du bara har mycket att göra:) Hoppas för gud´s skuld att du inte är dålig min vän!
Tänker massor på dig !!!
Önskar dig en jättetrevlig fredag och helg och ha det bäst:) Kramar i massor från lilla vännen Inger:):):)

Lilla Pyssel Inger sa...

Å VAD JAG BLIR JÄTTEGLAD FÖR ATT HÖRA I FRÅN DIG, HAR SAKNAT DIG MASSOR!!!

Jag om någon vet hur det kan vara i bland och man måste ta pauser så är det bara!
Jag har jo också haft perioder där man inte orkar något och inte vill något alls. Ta det lugnt tänk på dig själv och vila så att du får ta igen dig. Sen när du känner dig piggare igen så lovar jag dig att lusten kommer tillbaka min vän:)
TÄNK PÅ DIG SJÄLV!!!
Vad jag är GLAD att du har ledigt i helgen så att du kan rå om dig själv:)Önskar dig det bästa och en jättetrevlig och fin helg:) Kramis kramis från lilla Inger vännen:)