lördag 20 februari 2010

Lenas utmaning

Hej på Er därute i ettvintrigt Sverige!
Tänkte visa hur det ser ut utanför mitt vardagsfönster!
Det har varit omöjligt att gå ut innan de kom och skottade.
Här kommer två nya bidrag till Lenas utmaning.
Först ut ett krya på dig kort till en sjuk vän!
Insida kommer här.
Sen en Box som var kul att göra.
passar precis att lägga lite gott i till barnbarnen
vid påsk!
Jag har använd denna söta magnoliapojk på båda sidorna
då jag inte har några andra påskpojkar!
Jag vill önska alla en trevlig helg, jag ska ut och se
om jag kan skotta fram min bil!
Ska också försöka hinna med en blogg runda i helgen!
Var rädda om Er och stanna inne!
Massor av kramar från Lene

29 kommentarer:

Lisan sa...

Men jösses med snö ni har. Då är en pysseldag perfekt. Lådorna kommer bli väldigt uppskattade till påsk. Jätte söta! Vilken söt krya på dig stämpel du har. Var kommer den från? Hoppas du kan sitta inne och pyssla hela helgen och slipper gå ut o skotta.
Kramis från Lisan

Lena B E sa...

Hejsan vännen!
Snö har du då fått så du klarar dig, det var inte lite heller!
Här väntar vi på ett snöoväder som är på väg från er där nere i södern. Men blåser hårt det gör det redan och kallt är det med minus 14 grader. Burrr.
Vilket jättefint kort du gjort med ett jättegulligt stämpelmotiv på, för visst är det en stämpel? :)Härliga färgnyanser är det också!!
Boxen är ju superfin, helt perfekt till lite påskgodis. :) Även denna stämpel är jättefin!! :) Tack för dina bidrag, gör gärna fler om du har lust och tid, det är bara kul!
Jag vill be dig lämna en till kommentar i min blogg så båda dina alster kommer med sen då jag räknar alla, annars är risken stor att jag glömmer det ena alstret och det vore ju verkligen synd!!
Ha en jättetrevlig lördagskväll och morgondag.
Kramar från Lena

LenA sa...

Hallå där i snömassorna!
Vilket fint kort, härliga detaljer och den lilla tossan....såå söt!
Boxen är ju hur fin som helst,har inte sett någon sådan förut,gissar att barnbarnen blir jätteglada!

Blev så inspirerad av ditt foto så jag får nog greppa kameran innan det blir för mörkt så jag får visa hur det ser ut hos oss. En tanke som slår en är ju vart allt ska ta vägen när det ska bort igen!

Ha en bra fortsättning på helgen!
Kram
PS hoppas du hittar bilen DS

Busan sa...

Var rädd om dig om du ska ut och köra i detta väder vännen!!!
Kortet och allt är så fint som du har gjort - du är så duktig och du har så härliga färger på både kortet och boxen. Duktig du är!!! De som får dem kommer bli överlycklig!!! Är snöstorm här och ett fasligt väder i hela landet igen... hm... men snart SKA snödropparna komma... :)
Ha det så bra du bara kan och hoppas att du får en mysig pysselstund snart igen!!! Tack för att du finns!!!
Varma vinter-kramar
Busan

Lena sa...

Vilka fina saker du har gjort Lene. Kortet är så fint, med gullig stämpel. Den lilla boxen är då för söt. Vilken bra Påskgåva, enormt fin. Här är lika mycket snö som hos dig och ut det går då inte jag! Ha en bra helg. Kram Lena.

Birgitta sa...

Hej! Snö ska vi helst inte tala om. Hos oss är det kaos på vägar och inställda tåg. Hörde att tak till ett svinhus rasat in hos er. Jag vet ju hur det ser ut på småländska höglandet.
Vilka fina kort du gjort nu igen.
Titta in och tävla hos mej.
Kramis Birgitta

Lätta och Goda recept sa...

Jodå, snö har det kommit minsann. Nu får det vara nog.

Jättefint krya-på-dig kort. Dina barnbarn kommer inte bli lessna för så fina godisaskar, hur söta som helst.

kram o trevlig helg

Ellis sa...

Hoppas du tog dig ut till sist! =)
Jättefint kort och ask! =)
Kramar

Riet sa...

Ohhh wowww Lene,what a gorgeous creations,i love your images and colours.
So gorgeous papers.

Ohhhh wowwww Bbbbbrrrrrr your photo.

Hugs Riet.xx

Unknown sa...

Usch ja om vi ska prata snö först, vill inte ha mer nu. Här hemma ser vi inte staketet runt huset längre, och det bara fortsätter komma, usch..
Nu till dina fina alster. Krya på dig kortet var så fint, gillade stämpeln..
Boxen var ju med jättefin som sagt mycket bra att ha och lägga ngt gottit i :) Önskar dig en trevlig söndag / Kram kram

Pernol sa...

Å men jösses vilken snö som har kommit hos er!!! Hörde ju på nyheterna att det varit snöstorm söder över.

Jättesnyggt kort!!! Motivet är bara så fint! Lådorna var roliga! Några sådana har jag aldrig sett förut. Var hittade du mallen till dem? Du kan ju länka dit i ditt inlägg vet jag.

Hoppas att du har det bra i snöovädret och slipper gå ut!
kramis Pernilla

Roza sa...

Hej Lene !
Ser att det är fler än jag som känner mej insnöad.
Jag undrar om boxen finns det någon mall eller är den köpt?
Jag längtar så efter våren.
Roza

Pia sa...

super flot kort og box, lækre farver og motiver

Viddan sa...

Mottagaren av den fina asken kommer bli glad =) Och sjuklingen med... Ha en fin vecka! Kram, Lena

Monica sa...

Och jag tyckte vi hade mycket snö!! Men jisses - har du lyckats komma ut något?? :-)

Underbart krya på dig kort! Vilket sött motiv du har gjort också :-) Måste ju bara få vilken sjukling som helst att le :-)
Kram kram!

Pysselmadame sa...

Här är lika mkt snö huu. Det är inte kul längre. Alldeles för mkt. Man vet inte var man ska göra av all snö nu det är fullt överallt. Gubben funderar på att köpa snöslunga så vi får iväg snön. Snygg krya på digstämpel. Jättefina kort och boxen är jättesnygg. Imorse var det -25grader brrrr så kallt. Blir nog lite pyssel ikväll:) Sköt om dig kramizar Lena

Monica sa...

lite önskemål... Ramkort, presentpåsar med handtag, babyskor och ett kort med annorlunda vikning från den 2 maj
kram
Monica

Monica sa...

ta den lilla lådan i detta inlägget också
kram
monica

Petra sa...

Oj, en sån fin påskask. Lena BE kommer att få huvudbry med att utse vinnare till sin utmaning, så många fina alster som vi har gjort allesammans :).
Tyckte jag såg lite lila på den här asken också;), fniss....
Kram o ha en bra vecka.
Petra

Kamilla sa...

Men OOOOJ vad snö ni har, så mycket har nog inte ens vi ;) Tror att sverige är upp och ned nu :P
Helt underbart kort, och asken var jättefin!!!
Kram kram

Pernilla sa...

Jag tycker det är härligt med snö. Vilken söt box du har gjort, väldigt fin.
Vill passa på att titta in och se vad du har gjort och säga trevlig helg. Imorgon bitti åker min familj och jag till Danmark och kommer hem på lördag.

Kram Pernilla

akkina van steen sa...

thanks for being followers of my blog.
i love your beautiful cards and box
hugs Akkina

Petra sa...

Trevlig helg på dej!
Kram
Petra

Busan sa...

Hej vännen! Jaaa, lovar titta in till dig och är så klart nyfiken.. hi hi.. :) Tusen tack för dina värmande kommentarer!!!! Hoppas du har det så bra du bara kan idag och att du får en trevlig helg så hörs vi snart igen!
Varma vinter-kramar
Busan

Roza sa...

Hej Lene!
Tar gjärna mall till lådan
Kram Roza
rolf.gal@telia.com

Lena B E sa...

Oj vad jag blir nyfiken nu vännen, undrar vad som ska komma? :O Så spännande det ska bli!! :D
Visst är det jättekul att jag fått så många bidrag till min utmaning?! Det är superkul att det kommit in så många!! :D
Jag har både haft lite roligt att göra med att ta emot alla fina bidrag och passat på att pysslat lite men även varit lite "ledig". Så jag har minsann slagit tre flugor i en smäll. ;) Ha ha ha.
Men snart börjar det dra ihop sig till räkning, och dra lotterna hos random. Det ska bli så kul!! :)
Ha en trevlig kväll min vän.
Kramar från Lena

Lena sa...

Vilken fin box du har gjort. Hoppas du har en fin dag.

Ellis sa...

Fint kort och fin ask! =)
Snöat här sedan i fredags och verkar inte sluta heller!
Hoppas du får en skön kväll!
Kramar

Lena B E sa...

Hejsan vännen!
Hoppas du har det bara bra och att allt är bra med dig.
Läste att i skåne så har vårblommorna börjat titta fram, såå underbart eller hur? Men här får vi vänta lääänge till innan dom lyckas titta upp ur jorden, med all denna snö som vi har, det dröjer länge innan den är borta.
Ha det så bra vännen!
Kramar från Lena