måndag 15 september 2008

3D bilden

Här visar jag hur jag gjorde 3D bilden
Susannes kort. Inte samma bild så klart!
Så här ser bilden ut när man börjar.
Många delar som ska klippas ut.
Jag börjar med den bild som ska bli stommen.
Sen tar man den det finns mest bild på.
Sätter fast med 3D kuddar och fortsätter till nästa bild.
Man klippar ut, byggar på.

Här börjar man se uppbyggnaden.
Jag sitter med den bruna rand med spiran
och handen. 3D kuddar och sätta på den.

De bilder man ska klistra på minskar hela tiden. Det blir pilligt, men resultatet blir bra.
Här ligger färdiga bitar med 3D kuddar,
bara att klistra på.

Här sätter jag sista biten på ocg försöker visa
hur det ser ut.

Här ser man de olika lager.
På vissa ställen är det 5 lager, därav 3D effekten.

Till sist kommer då det färdiga kortet.
Hoppas Ni har kunna följa hur jag gjort!
Jag ber om ursäkt för den dåliga kvaliteten
men min kamera är inte världens bästa!
Nu ser jag fram emot att se 3d kort hos Er.
Man kan köpa dessa på Panduro. Men du kan
också göra det med dina stämplar!
Tack för att Ni tittatade in och lycka till!
Skriv gärna en kommentar så jag vet vad Ni tycker!
Kramizar från Lene

9 kommentarer:

Unknown sa...

Good good good......

Anonym sa...

Åh, vad häftigt! Det här måste jag testa!
Kram Christel

Anonym sa...

Jätteläckert kort!! Gillade Susannes kort också. Självklart ska jag testa detta. Vill du se mitt resultat sedan? :)

Anonym sa...

Ja Mia, jag vill väldigt gärna se ditt kort!
Synd att du inte länkar så jag kan titta in hos dig!
Kram Lene

Erica sa...

Verkar jätte spännande. Självklart skall jag testa detta. Återkommer när jag gjort det.

/Erica

Anonym sa...

Vilket jobb du gör, helt fantastiskt. Men resultatet blir bedårande också.

Kram kram

Anonym sa...

Åh vad häftigt.. Ur fint!

Anonym sa...

Den är såååå läcker men ojoj vilket jobb......
Ha det så bra i helgen ses på onsdag kram

Anonym sa...

Hej!
Tack,för din beskrivning.
Det blir sååå snyggt.


Ha,det gott!